Digitale toegankelijkheidsverklaring —
VPG, vereenvoudigde vennootschap op aandelen met een bedrijfskapitaal van 910.301,59 euro, wier maatschappelijke zetel is gevestigd te 330 rue Pascal Duverger, 13090 Aix-en-Provence, geregistreerd in het Handels- en Vennootschapsregister van Aix-en-Provence onder nummer 479 345 043 (hierna « VPG »), verbindt zich ertoe haar website en mobiele app toegankelijk te maken in overeenstemming met artikel 47 van de Franse wet nr. 2005-102 van 11 februari 2005.
Hiertoe voert zij de volgende strategie en handelingen uit:
• Meerjarig schema voor het toegankelijk maken 2025-2027: Meerjarig schema.pdf
• Actieplan 2025: Actieplan.pdf
Deze toegankelijkheidsverklaring is van toepassing op de mobiele app Voyage Privé (hierna « de App »).
Nalevingsstatus —
De App Voyage Privé voldoet gedeeltelijk aan de algemene richtlijnen voor verbetering van de toegankelijkheid (hierna de « RGAA »), versie 4.1.2 in verband met de hieronder, in de rubriek « Niet-toegankelijke contents » opgenoemde gevallen van niet-naleving.
Niet-toegankelijke contents —
Volgens de aan de hand van het schema RGAA 4.1.2 geleide controle zijn de volgende elementen niet conform en dienen deze gecorrigeerd te worden:
Afbeeldingen en pictogrammen
• Afwezigheid van relevante tekstuele alternatieven voor sommige afbeeldingen.
• Afwezigheid van een legenda bij sommige redactionele beelden.
• Niet correct door VoiceOver weergegeven pictogrammen (afwezigheid van een alternatief).
Kleuren en contrasten
• Onvoldoende contrast tussen sommige teksten/knoppen en hun achtergrond.
• De toegankelijkheidsinstellingen van iOS (« Contrast vergroten », « Vetgedrukte tekst ») hebben geen effect op de App.
Knoppen en labels
• Van sommige knoppen of links zijn de titels weinig expliciet (« Meer weten », « Bekijken »).
Navigatie en interactie
• Sommige componenten kunnen niet gebruikt worden via het toetsenbord of met de assistentietechnologieën.
• Geen of bijna geen zichtbaarheid van de focus op sommige interactieve elementen.
• De dynamische updates (foutmeldingen, alarmen) worden niet correct gemeld aan de schermlezers.
Structurering van de informatie
• Secties zonder expliciete titels.
Formulieren
• Velden zonder bijbehorende etiketten.
Uitwerking van deze verklaring —
Deze verklaring werd opgesteld op 01/12/2025.
Gebruikte technologieën —
• iOS 18.6.2 (tests op iPhone)
• Assistentietechnologieën: VoiceOver
Voor het evalueren van de toegankelijkheid gebruikte hulpmiddelen en methodes —
• VoiceOver (iOS)
• Zoom iOS
Testomgeving —
De weergave van de contents werd gecontroleerd met de volgende versie:
• iOS 18.6.2 (tests op iPhone)
Schermen van de App waarop de nalevingscontrole werd uitgevoerd —
• Inschrijving / Authenticatie
• Homepagina en navigatie op thema
• Beheer persoonsgegevens
• Contact
• Helpcenter
• Productgegevens
• Reserveren – Winkelmandje/Offerte
• Reserveren – Betalen
• Reserveren – Bevestiging
• Wettelijke vermeldingen
• Raadpleging van de PDF documenten (Algemene voorwaarden, Privacybeleid)
Feedback en contact —
Als u er niet in slaagt toegang te krijgen tot een content of een dienst van de App, kunt u contact opnemen met de KlantenService van VPG die u kan doorverwijzen naar een toegankelijk alternatief of u de content in een andere vorm kan aanbieden.
• Een bericht verzenden via het contactformulier.
Rechtsmiddelen —
Deze procedure dient in het volgende geval gebruikt te worden:
U heeft aan de Klantenservice van VPG een toegankelijkheidsprobleem gemeld waardoor u geen toegang heeft tot een content of tot een van de diensten van de App en u heeft geen bevredigend antwoord gekregen.
In dat geval kunt u contact opnemen met de autoriteit die in uw land verantwoordelijk is voor het toezicht op de naleving van digitale toegankelijkheid. Bijvoorbeeld, de Autoriteit Consument & Markt (ACM).
- Website : https://www.acm.nl/nl
- Telefoonnummer : +31 70 722 2000